Організаційно-методичне забезпечення інноваційної культури та професіоналізму вчителя в умовах інформаційного освітнього середовища.


БондаренкоЛ.І., заступник директора
з навчально-виховної роботи
Новоархангельського
навчально-виховного об’єднання №1

 

         Під організаційно-методичним забезпеченням інноваційної діяльності ми розуміємо сукупність організаційних та науково-методичних заходів, які здійснюються з метою підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників з питань інноваційної діяльності. Система організаційно-методичного забезпечення інноваційної діяльності закладів Новоархангельського НВО№1 , на нашу думку, має базуватися на основі наукових підходів: системності, інноваційності цілісності, особистісної орієнтованості, діяльності та принципах гуманізму, диференціації, індивідуалізації. Організація методичного забезпечення інноваційної діяльності в освітніх закладах здійснюється на основі реалізації принципів гуманізації та інноваційності і передбачає істотну зміну завдань діяльності педагогічних керівників, мети, змісту, форм та методів їх роботи.
Зокрема, метою діяльності кожного загальноосвітнього навчального закладу, що здійснює інноваційну діяльність, виступає постійне оновлення освітнього процесу, що дає позитивні результати; створення методичної бази й обладнання кабінетів (наявність комп'ютерної техніки, підключення до Інтернету і локальної мережі школи). Це дає можливість для творчого впровадження нових форм та методів методичної роботи з педагогічними працівниками , професійному зростанню вчителя. Велике значення для впровадження інновацій у загальноосвітньому навчальному закладі мають фактори впливу на інноваційний процес, а саме:
– постійне переведення загальноосвітнього навчального закладу у якісно новий стан – формування інноваційної культури педагогів; (створення інформаційних веб-ресурсів учасників навчально-виховного процесу, як правило, уособлюється у діяльності шкільних сайтів : опорна школа - http://novoarhnvk1.wixsite.com; віртуальної учительської (https://virtuchit.blogspot.com/  , http://vilshankablog.blogspot.com/), віртуального методичного кабінету (http://vmknovoarhnvk.blogspot.com/), власних блогів педагогічних працівників та блогу НВО http://novoarhnvo1.blogspot.com;
-         постійна підтримка педагогів –новаторів за допомогою соціальних і психологічнпих методів заохочення,що позитивно впливає на навчально – виховний процес і сприяє постійному творчому зростанню вчителів.;
-         створення умов (соціальних, організаційних, психологічних)для здійснення експериментальної та науково-дослідницької діяльності, (методичну допомогу по організації роботи з обдарованими дітьми педагоги можуть отримати на блозі шкільного учнівського наукового товариства «Інтелект» ( http://ntuintelekt.blogspot.com/);

 –  забезпечення участі закладу освіти в реалізації інноваційних          
     освітніх  проектів (результатом інноваційної діяльності молодих,  
     перспективних педагогів опорної школи Новоархангельського
     НВК «ЗШ І-ІІІ ступенів-гімназія» НВО №1 стала перемога в
     обласному огляді-конкурсі «Проектування ІТ-контенту сучасно-
     го уроку» учителів англійської мови  Кошолап Т.О. ,  Ігонової     
     М.В.;  фізики – Шинковенко С.В.;  хімії – Молошнік А.В.);
    Рівень організації інноваційної діяльності загальноосвітніх навчальних закладів залежить від розвитку теоретичної бази освітньої інноватики та опанування нею педагогічними колективами закладів освіти. Як свідчить досвід, організація інноваційної діяльності викликає труднощі у навчальних закладів у зв’язку з тим, що процеси впровадження педагогічних інновацій вимагають відповідної професійної компетентності, творчості . Практика свідчить, що організаційно-методичне забезпечення інноваційної діяльності потребує чіткого визначення її компонентів.
На нашу думку, до основних компонентів інноваційної діяльності освітнього закладу слід внести мотиваційний, креативний, когнітивний і рефлексійний. Основними параметрами структурних компонентів інноваційної діяльності ми визначили такі: зацікавленість, бажання, готовність, потреба в здійсненні інноваційної діяльності (мотиваційний компонент); прагнення до самоосвіти, вміння творчо мислити, здатність генерувати оригінальні ідеї, уміння приймати нестандартні рішення (креативний компонент); знання нормативно-правової бази інноваційної діяльності, володіння основними поняттями педагогічної інноватики, розуміння суті педагогічної інноватики, знання основних законів менеджменту освітніх інновацій та педагогічної інноватики (когнітивний компонент); самоаналіз інноваційного досвіду, контроль та оцінювання інноваційної діяльності, розробка критеріїв оцінювання процесу впровадження інновацій та коригування результатів інноваційної діяльності (рефлексивний компонент). І якщо перші два компоненти (мотиваційний і креативний) повністю залежать від особистості педагога, його готовності до інноваційної діяльності, то когнітивний і рефлексивний передбачають залучення керівника освітнього закладу (директора ЗНЗ, його заступників; завідувачів закладів та методистів) до створення організаційно-методичного забезпечення інноваційної діяльності.  Згідно плану роботи Новоархангельського НВО№1 було проведено нараду при директору : «Використання інноваційних технологій у навчально-виховному процесі». Адміністрацією створені необхідні умови, які би спонукали педагогічних працівників постійно оволодівати новітніми освітніми й інформаційними технологіями, визначати перспективи власного подальшого професійного зростання. Із цією метою ми запропонували кожному педагогу створити власний блог – як одну із сучасних форм індивідуальної роботи вчителя з узагальнення власних методичних та фахових напрацювань, у якому вмістити інформативні матеріали фахового, методичного, виховного напрямків.
Підвищення рівня професійної компетентності, оволодіння педагогічним колективом інноваційними технологіями, збільшення кількості педагогів, які мають достатню теоретичну підготовку для здійснення інноваційної діяльності, є одним з основних завдань організаційно-методичного забезпечення цієї діяльності з боку адміністрації закладу освіти. З цією метою доцільним є започаткування цільових науково-практичних семінарів, під якими ми розуміємо систему постійно діючих семінарів, об’єднаних єдиними цілями.
        Таким чином, організаційно-методичне забезпечення інноваційної діяльності закладів освіти має велике значення для підвищення рівня професійної компетентності вчителів, методистів.
        Подальших досліджень вимагає вивчення питання розробки цілісної системи організаційно-методичного забезпечення інноваційної діяльності закладів освіти, зокрема, організаційно-педагогічні засади інноваційної міжмережевої  діяльності шкіл НВО.

.

Немає коментарів:

Дописати коментар